سئو برای Mobile App Content

سئو موبایل چیست؟ راهنمای بهینه سازی برای موبایل

در نخستین گام و قبل از هر عملی باید با بررسی وب سایت خود در گوشی‌های هوشمند بتوانید ایرادات احتمالی را شناسایی کنید و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهید. بدون تردید نداشتن نسخه موبایل سایت و ریسپانسیو نبودن آن به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات می‌تواند در مسیر شما برای بهبود کسب و کار قرار گیرد. ممکن است تولید محتوای سئو شده برای نرم افزارهای موبایل برای شما یک چالش باشد و با روند دقیق آن آشنایی نداشته باشید. بنابراین شما می‌توانید تولید محتوای سئوشده خود را به متخصصانی در این زمینه بسپارید تا با خیال راحت و اطمینان کافی محتوای سئو شده تخصصی دریافت کنید. شرکت رایامارکتنیگ متخصصانی در زمینه تولید محتوا سئو شده دارد که تجربه زیادی در این زمینه دارند و می‌توانند محتوای سئو شده مناسبی را برای شما آماده کنند تا در نرم افزار موبایل خود از آنها بهره بگیرید و در جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنید. برای اطلاع از تعرفه تولید محتوا و روند کاری شرکت رایامارکتینگ مقاله تعرفه محتوا را مطالعه کنید.

Mobile First Indexing یک الگوریتم جستجوی گوگل است که ابتدا نسخه موبایل یک وب سایت را برای ایندکس کردن و رتبه بندی در نظر می گیرد. این الگوریتم در سال 2018 معرفی شد و به تدریج برای همه وب سایت ها فعال شد. خزنده های گوگل سایت‌های اینترنتی را ابتدا از طریق موبایل خزش می‌کنند، به این موضوع mobile first indexing می‌گویند. بیش از 80% جستجوهای گوگل از طریق موبایل انجام می‌شود و اگر سایت شما تجربه کاربری مناسبی در موبایل نداشته باشد، نتیجه مناسبی از سئو نخواهید گرفت. در واقع در فرآیند ASO تلاش بر این است که اپلیکیشن در مارکت مورد نظر، رنک بالایی (رتبه بالاتر) کسب کند؛ چون هر چه رنک اپلیکیشن در آن مارکت بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن آن وجود خواهد داشت. اپ‌استور اپلیکیشن‌های با سئوی بالاتر را هنگام جستجوی کاربر درصفحه نتایج، بخش اکسپلور اپ‌استور، بخش معرفی اپلیکیشین‌های مشابه و در بین لیست پیشنهادی مارکت به کاربر نمایش می‌دهد.

اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد. اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید. شما عزیزان ممکن است بخواهید در مورد بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به صفحۀ بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید. امروزه موبایل‌ها به یکی از اعضای بدن ما تبدیل شده‌اند و هر جا می‌رویم نمی‌توانیم از آن‌ها جدا شویم. بسیاری از ما وقتی در خیابان راه می‌رویم نیز جستجویی در اینترنت انجام می‌دهیم؛ به خصوص وقتی که به دنبال مکانی می‌گردیم.

در سال‌های اخیر، الگوریتم‌های گوگل تأکید زیادی بر Mobile-First Indexing (ایندکسینگ اول موبایل) و Core Web Vitals (شاخص‌های تجربه کاربری) داشته‌اند. در سال 2025، این دو عامل بیش از پیش بر رتبه‌بندی سایت‌ها و تجربه کاربران (UX) تأثیرگذار خواهند بود. همچنین به منظور ویرایش و تنظیمات بیشتر در خصوص تولید محتوای سئو مناسب  برای موبایل گزینه گوگل داکس نیز از جمله مواردی است که می‌توان با انتخاب آن به یک تولید محتوا با کیفیت دست پیدا کرد. سئوی اپلیکیشن یا ASO (App Store Optimization) به معنای بهینه‌سازی و سئو اپلیکیشن برای مارکت‌‌ و اپ‌استورهایی مثل گوگل‌پلی، بازار، مایکت، آیتونز و… است. این بهینه‌سازی به منظور دریافت بازدید بیشتر از صفحه اپ در مارکت و افزایش نرخ تبدیل ارگانیک (بازدیدکننده‌ای که اپلیکیشن را نصب می‌کند) صورت می‌گیرد.

متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) متن قابل مشاهده و قابل کلیک یک لینک است که معمولاً با رنگی متفاوت از متن اطراف ظاهر می شود و گاهی زیر آن خط کشیده می شود. پیاده سازی این کار سخت به نظر می رسد، اما افزونه ای مانند WP Rocket می تواند تمام نیازهای ذخیره سازی شما را برطرف کند. کوچک کردن فایل های حاوی کد به این معنی است که دارایی هایی مانند جاوا اسکریپت و CSS را گروه بندی و به هم پیوند می دهید. در نتیجه، مرورگر مجبور است فایل های کمتری را بارگذاری کند، که منجر به سایت سریعتر می شود. برای درک بهتر و کامل‌تر از هرم سئو تقی مولوی، توصیه می‌شود به منابع اصلی و مطالب ارائه شده توسط ایشان مراجعه کنید. ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

در واقع، اکثر مصرف کنندگان در حال حاضر زمان بیشتری را در هنگام مرور وب و خرید، صرف دستگاه‌های دستی می‌کنند. این بدان معنی است که وب سایت دسکتاپ که برای آن زمان و هزینه صرف کرده‌اید ممکن است شما مشتریان را از دست بدهد. برای مثال، استفاده از اسکرین‌شات‌های واضح و ویدئوهایی که عملکرد اپلیکیشن را به‌خوبی نمایش می‌دهند، نرخ دانلود را افزایش می‌دهد. برای مثال، اپلیکیشنی که در زمینه مدیریت مالی است، با استفاده از کلماتی مثل «مدیریت مالی آسان» یا «حسابداری هوشمند» در عنوان، شانس بهتری برای نمایش در نتایج جست‌وجو دارد. توضیحات باید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به‌صورت شفاف، مزایای اپلیکیشن را توضیح دهند. در بخش سوم، بررسی هزینه سئو موبایل برای کسب و کارها و خطرات سئو ارزان مورد بررسی قرار گرفته است.

الگوریتمی که گوگل برای رده بندی اپلیکیشن ها استفاده می کند با الگوریتم اپ استورها تفاوت دارند؛ پس استفاده از کلیدواژه و طبقه بندی آن ها برای سرچ گوگل و اپ استورها متفاوت است. با این حال، تکنیک های مشابهی نیز برای بهبود وضعیت SEO و ASO وجود دارد که حتی برای رده بندی نیز استفاده می شوند؛ پس اگر یک برنامه در اپ استور جایگاه خوبی داشته باشد، احتمالا می تواند در نتیجه جستجو گوگل نیز جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. در دنیای پویای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیست‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وب‌سایت هستند. یکی از این رویکردها، استفاده از مدل‌های هرمی است که به شکل بصری، اولویت‌ها و مراحل مختلف سئو را نشان می‌دهند. شرکت سورنا وب هیرکان با ارائه خدمات طراحی سایت در گرگان، به کسب‌ و کارها کمک می‌کند تا حضور آنلاین خود را تقویت کرده و رشد بیشتری دست یابند. از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم.

اگر مطالب صفحات سایت به خصوص صفحه اول از خوانایی خوبی برخوردار نباشد و کاربر دچار مشکل شود خیلی زود کاربر از آن صفحا خارج می شود. برای حل این مشکل باید از فونت های با خوانایی عالی استفاده کنید تا هم جذابیت داشته باشد و هم از خوانایی خوبی برخوردار باشد. برای این کار می توانید تکنیک هایی چون استفاده از فونت با سایز حداقل 14 برای صفحات سایت، ایجاد پاراگراف های کوتاه و اختلاف رنگ، بین پس زمینه و محتوا به کار ببرید. سایت شما امروز ممکن است در صفحه اول گوگل جا خوش کند؛ اما روز بعد سایت دیگری با سئوی قوی‌تر روی کار می‌آید و جای آن را می‌گیرد. بعلاوه، هر زمان که صفحه جدیدی را به سایتتان اضافه می‌کنید، باید به طور جداگانه آن را سئو کنید. گوشی‌های موبایل به‌دلیل امکان استفاده در محیط‌های عمومی، محل‌کار، دانشگاه و...

او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد". روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر. اندازه عناصر قابل کلیک مانند دکمه‌ها و لینک‌ها را افزایش دهید تا کلیک‌کردن روی صفحه لمسی آسان‌تر شود. شما عزیزان ممکن است بخواهید یک کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار خود اجرایی کنید، پیشنهاد می‌کنیم در این صورت به صفحۀ کمپین تبلیغاتی مراجعه نمایید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مثلاً «ویرایشگر عکس» و «ادیت عکس» برای اپلیکیشن ویرایش تصویر مناسب است که باید حتماً در عنوان بیاید.

در نتیجه، ارائه نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو مهم‌تر از همیشه است تا بتوانند نتایج غنی را برای کاربران نمایش دهند. بسیاری از نکات ارائه شده در این راهنما تا کنون بر روی قابلیت استفاده و سرعت متمرکز شده اند و اثر افزودنی دارند، اما تغییراتی وجود دارد که می تواند مستقیماً بر نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجوی موبایل تأثیر بگذارد. اگر یک برد سریع برای بهبود سرعت سایت شما وجود داشته باشد آن بهینه سازی تصاویر است. برای انجام این کار ابتدا مشخص کنید که می خواهید کاربران در سایت شما چه کاری انجام دهند. نیازی به گفتن نیست که موبایل آینده جستجو است و احتمالاً به همین دلیل است که گوگل کل الگوریتم خود را برای تمرکز بر جستجوی تلفن همراه اصلاح می کند.

مطمئن شوید که ناوبری وب سایت سئو موبایل شما ساده و آسان برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه با گزینه‌های منوی واضح افکت‌های مناسب است. این حجم از پیشرفت گوشی‌های تلفن همراه در همراه‌سازی عموم مردم با خود، بسیاری از کارشناسان را در سال‌های قبل به این نتیجه رساند که در آیند‌ه‌ای نزدیک، تعبیری به نام سئو موبایل، ناگذیر وارد فرهنگ لغت دنیای دیجیتال خواهد شد. با گذشت زمان این تعبیر نه تنها به وجود آمد بلکه امروزه به یکی از مهم‌ترین ارکان دنیای سئو تبدیل شده است. به‌طور کلی، گوگل باید درک کند اپلیکیشن شما همان چیزی است که بهترین پاسخ برای جست‌وجوی کاربر است. دسته‌بندی اپلیکیشن شما در اپ استور و انتخاب کلمات کلیدی در این مسیر، به گوگل کمک می‌کنند. تا اینجای کار، همان کاری است که در بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ استور انجام می‌دادید؛ ولی به لیست کلمات کلیدی برای سایت خودتان هم در ادامه نیاز دارید.

مزایای سئوی موبایل بسیار فراتر از ایجاد ترافیک بیشتر از جستجوی موبایل است. این کمک می کند تا تبدیل ها را افزایش داده و کاربران را با سایت شما درگیر نگه می دارد، حتی زمانی که در یک صفحه نمایش کوچک در حال حرکت هستند. در اینجا مزایایی وجود دارد که هنگام پیاده سازی سئوی موبایل در وب سایت خود می توانید منتظر آنها باشید. برنامه نویسانی که در زمینه طراحی و تولید اپلیکیشن فعالیت می کنند پیوسته به دنبال آنند تا اپ در اپ استورهای مختلف مورد تأیید قرار گرفته و دیده شود. از این رو سئو اپلیکیشن در موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. در ادامه راهکارهایی برای بهینه سازی اپلیکیشن در موتورهای جستجو را مطرح می کنیم.

کلیدواژه ای که بیشترین سرچ و کمترین رقابت را دارد، باید انتخاب شود.زمانی که کلیدواژه ها شناسایی شدند، کلیدواژه اصلی را در کنار اسم و عنوان قرار دهید و بقیه را در قسمت توضیحات اضافه کنید. مثلا اگر برنامه شما در مورد فیلم است، کلیدواژه های فیلم و سریال را در کنار آن قرار دهید. اسنیپت تنها یا Single snippet، به بیشترین سرچ در مورد یک اپلیکیشن اطلاق می شود؛ این اسنیپت شامل اسم برنامه، نمره آن، تعداد آرا و توضیحات مختصری در مورد این برنامه است که در کنار همه آن ها، دکمه نصب قرار گرفته است. یک اسنیپت تنها، در نتیجه جستجو برای یک اپ نشان داده می شود، هرچند ممکن است که این اسنیپت در کنار گروه اپلیکیشن ها نمایش داده شود. رتبه بندی جستجوی app شما پیوسته تغییر خواهد کرد ، تا زمانی که SEO پیشرفت میکند. این کورس آخرین و بهترین روش را برای شما فراهم میکند تا همیشه Appتان قابل یافتن بوسیله جستجوگرها باشد.

متأسفانه، دسکتاپ فرندلی بودن سایت شما به‌خودی‌خود تضمین نمی‌کند که موبایل فرندلی هم باشد. آشنایی و شناخت الگوریتم‌های گوگل را نیز می‌توان قدم بعدی در راه آموزش سئو برای موبایل دانست. این الگوریتم‌ها هستند که سایت‌های مختلف را به زبان گوگل تفسیر کرده و جایگاه و رتبه‌ی آن‌ها را تعیین می‌نمایند. گوگل معدن کاربرانی است که به اپلیکیشن شما نیاز دارند و رسیدن به آن، به‌غیر از رعایت‌کردن اصول سئوی اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست. اغلب سایت‌ها قبول می‌کنند به‌ازای دریافت پول، محتوایی با موضوع معرفی اپلیکیشن شما و فایدهٔ آن منتشر کنند. در زمان طراحی لندینگ پیج، مطمئن شوید صفحه‌ای مناسب برای موبایل طراحی می‌کنید و نه دسکتاپ؛ هم باید خیلی سریع بارگذاری شود و هم مرتب و منظم بالا بیاید.

برای بهینه سازی نسخه موبایل سایت کمک فراوانی می توانید از تگ Veiwport دریافت کنید. این تگ به خوبی می‌تواند مدیران وب سایت را یاری کند تا در انواع موبایل ها بتوانند نحوه نمایش سایت خود را تحت کنترل داشته باشند. در واقع با بهره گیری از این تگ می توانید عرض صفحه را به بهترین شکل برای صفحه نمایش موبایل تنظیم کنید. این شرایط کمک می‌کند تا نمایش بهتری از وب سایت خود بر روی گوشی‌های هوشمند به کاربران ارائه دهید. اگر از این تکنیک در سایت خود بهره نگیرید، ممکن است هنگام باز کردن صفحات وب سایت توسط کاربر، اشکال مختلفی دریافت کند. غیر از موارد مذکور نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی متعددی برای تولید محتوای مناسب سئو وجود دارد که می‌تواند خدمات متنوعی را در این خصوص برای شما فراهم سازد.

استفاده از تصاویر و ویدیوها در صفحه معرفی نرم افزار، یکی از بهترین راه های افزایش دانلود اپلیکیشن است. در واقع با نمایش فضای داخلی و کارکردهای مختلف اپلیکیشن همراه با عکس و فیلم می توان نظرات مثبت کاربران بیشتری را جذب کرد. این کار موجب می شود رتبه شما در مارکت ها و همچنین موتورهای جستجو بالاتر بیاید. UI یا طراحی رابط کاربری یکی از زیرمجموعه های UX محسوب میشود و به ظاهر وب سایت شما اشاره دارد. با توجه به اینکه صحبت از سئوی موبایل است، باید مطمئن شوید کاربران موبایلی حین ورود به سایت و مطالعه مطالب، با هیچ مشکلی روبرو نیستند. مثلا اینکه فونت متن ها برای شان بزرگ باشد، رنگ صفحه چشم شان را اذیت کند، تصاویر بزرگ مجبورشان کند مدت زیادی صفحه را به پایین اسکرول کنند و… .

الگوریتم Mobile_First Index طراحی شده است که نسخه موبایلی یک وب سایت را به عنوان شاخص اول و نقطه آغازین برای شاخص بندی در نظر گیرد. این شرایط یعنی نسخه موبایلی یک وب سایت در رتبه بندی سایت، نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد. به همین علت الگوریتم Mobile_First Index کمک می کند تا کاربران بتوانند پس از جستجو در فضای وب، کیفیت بسیار بالایی از سایت های مورد نظر مشاهده کنند. این موضوع به خوبی می تواند اهمیت واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن وب سایت ها را برای شما نمایش دهد. سایت هایی که به صورت اصولی طراحی نشده اند و یا از طراحی قدیمی کماکان برخوردار هستند، نمی‌توانند خود را با صفحه نمایش های مختلف واکنش گرا نشان دهند.

بنابراین اگر می خواهید بهینه سازی سئوی موبایل بهتری داشته باشید، محتوای صفحه خود را پشت تبلیغات پنهان نکنید. تصاویر بزرگ و سنگین می توانند زمان بارگذاری سایت را افزایش دهند و تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهند. تصاویر باید به اندازه مناسب فشرده شده و از فرمت های مناسب (مانند WebP) استفاده شوند. همچنین از استفاده از تصاویر با ابعاد بزرگ که در موبایل به درستی نمایش داده نمی شوند، خودداری کنید. Viewport عرض صفحه را برای دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تعیین می کند. با تعیین یک نمای صحیح، مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان با دستگاه های خاص نسخه مناسب سایت شما را دریافت می کنند.

با این وجود تولید محتوای سئو مناسب چندان هم دشوار نبوده و با رعایت اصول حرفه‌ای از جمله اطلاعات جامع در این زمینه می‌توان این نرم افزارها را به بهترین وجه به جامعه مشتریان معرفی نمود. بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها برای سئو موبایل و سرعت بارگذاری، یکی دیگر از موارد حیاتی است که در بهبود تجربه کاربری موبایلی اهمیت دارد. استفاده از فرمت‌های مناسب، اندازه مناسب و بهینه‌سازی دقیق تصاویر و ویدئوها می‌تواند باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شود. فشرده‌سازی منابع مانند CSS، JavaScript و فایل‌های تصویری می‌تواند بهبود چشمگیری در سرعت بارگذاری صفحات موبایلی ایجاد کند. در گذشته عدم توجه به نسخه موبایلی سایت و سئو موبایل سایت از اهمیت چندانی برخوردار نبود ولی در حال حاضر با تغییراتی که گوگل در الگوریتم های خود داده است، سایت هایی که برای موبایلبهینه سازی نشوند نمی توانند رتبه خوبی در نتیج گوگل داشته باشند.

اگر یک کسب و کار محلی یا کسب و کار کوچک دارید، باید برای موبایل بهینه سازی کنید. برای چی ؟ پاپ آپ ها در یک وب سایت برای کاربران مفید نیستند زیرا محتوا به راحتی قابل دسترسی نیست. نمایه سازی موبایل اول به این معنی است که گوگل در درجه اول از نسخه موبایل صفحه وب برای خزیدن و نمایه سازی به جای نسخه دسکتاپ استفاده می کند. در این راهنمای رایگان شما برخی از نکات و تکنیک های آن را کشف خواهید کرد SEO از وب سایت های تلفن همراه که در سال 2024 عالی کار می کنند. تگ عنوان اولین بخش از سایت شما است که کاربر آن را در نتایج جستجو می بیند. بر اساس تگ عنوان و متا توضیحات کاربران در صفحه گوگل تصمیم می گیرند که روی کدام نتیجه کلیک کنند.

اگر کاربر هنگام ورود به سایت با تصاویری بسیار بزرگ مواجه شود، نمی تواند به پاسخی مناسب در مدت زمان کوتاه دست پیدا کند. به همین لحظه سعی کنید با سایز مناسب، تصاویر شاخص سایت را در معرض دید کاربران قرار دهید.یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که برای بهینه سازی تجربه کاربری مد نظر قرار خواهد گرفت، استفاده از دکمه های اشتراک گذاری مطالب خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه بخش زیادی از کاربران مدت زمان طولانی در شبکه های مجازی مشغول هستند، اشتراک گذاری مطالب را در این شبکه ها به شدت مد نظر قرار خواهند داد. هدف از سئوی موبایل، بهینه سازی وب سایت شما برای دستیابی به دید بهتر در نتایج موتورهای جستجو برای گوشی های موبایل است. به عبارت دیگر سئو موبایل اختصاصا روی بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل کار می کند. چندی بعد، گوگل با معرفی الگوریتم جدید mobile first index انقلابی در زمینه‌ی ایندکس کردن سایت‌ها و رتبه‌بندی‌ها به وجود آورد.

امتیاز و نظرات مثبت کاربران در بهینه سازی اپلیکیشن موبایل در موتورهای جستجو ارتباط مستقیمی خواهد داشت. در واقع طبق الگوریتم های سئو، گوگل اپلیکیشن های برتر با امتیازات بهتر را در رتبه بالاتری نسبت به بقیه خواهد گذاشت. به عبارتی دیگر، گوگل کلمات کلیدی را بیشتر در نظرات کاربران سرچ می کند که با افزایش تعداد نظرات مخاطبان، آن کلمات کلیدی بیشتر دیده شده باشند. از سویی دیگر، کاربران جدید با مشاهده نظرات کاربران دیگر به دانلود یا عدم دانلود اپلیکیشن تصمیم می گیرند. پس برندینگ اپلیکیشن شما و افزایش تعداد نصب نیز با نظرات مثبت کاربران ارتباط مستقیمی دارد.

همچنین، بررسی کلیدواژه‌های مورد استفاده در جستجوهای موبایل و ایجاد یک سایت موبایلی جداگانه و با محتوای متفاوت برای بهبود سئو موبایل از دیگر موضوعات اصلی این راهنماست. در این راهنما از آژانس تبلیغاتی نکسوس، هزینه سئو موبایل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کسب و کارها بتوانند بهترین استراتژی را برای بهینه سازی سئو برای موبایل خود انتخاب کنند. قبل از خواندن ادامۀ مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در مورد سئو سایت در اصفهان به صفحۀ سئو سایت در اصفهان مراجعه نمایید. با توجه به اهمیت روزافزون استفاده از تلفن همراه در زندگی روزمره مردم، سئو موبایل به عنوان یک استراتژی حیاتی در بازاریابی دیجیتال مطرح می‌شود. استفاده از تاکتیک‌های بهینه‌سازی سئو برای موبایل، انتخاب کلیدواژه‌های مناسب و ایجاد یک سایت موبایلی جداگانه، تاثیر بسیار زیادی در بهبود سئو برای موبایل دارد. همچنین، نکات مهمی همچون سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت و بهبود تجربه کاربری نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کاربران اغلب سوالات خود را به صورت صوتی جستجو می کنند، بنابراین استفاده از زبان محاوره ای و بهینه سازی محتوای سایت برای سوالات طولانی و طبیعی می تواند به افزایش رتبه سایت کمک کند. برای سئو موبایل می توانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights استفاده کنید تا مشکلات سرعت بارگذاری صفحات سایت را شناسایی و اصلاح کنید. از فشرده سازی تصاویر، کش کردن داده ها و استفاده از سرورهای قدرتمند برای افزایش سرعت بارگذاری استفاده کنید. اگر به کاربران تلفن همراه توجه نکنید احتمالا حجم عظیمی از ترافیک را از دست خواهید داد. اگر سایت شما مناسب نیست یا محتوای کمتری را در سایت تلفن همراه خود نشان می دهد، به دست آوردن رتبه های خوب برای شما دشوار خواهد بود.

در غیر این صورت، طبق تحقیقات، کاربر در همان 10 الی 20 ثانیه اول سایت شما را ترک می‌کند. البته همچنان شما باید استراتژی خوبی برای بازاریابی اپلیکیشن داشته باشید تا بتوانید در این بازار شلوغ دیده و برنده شوید. پیشنهاد می‌کنم با خواندن مقالهٔ «بازاریابی اپلیکیشن چیست؟ (+ روش‌های کاربردی)» برای چیدن استراتژی آماده شوید. آخرین روش که می‌تواند به گرفتن لینک منجر شود، انتشار محتوای منحصربه‌فرد و اختصاصی است. اینجا می‌توانید از داده‌های خودتان استفاده کنید تا دیگران مجبور شوند به شما به‌عنوان منبع لینک دهند. محتواهایی مثل اینفوگرافیک‌ها و گزارش‌های داده‌محور برای شروع گزینه‌های خوبی هستند.

به همین دلیل است که یادگرفتن سئو انتخابی هوشمندانه است که هم شما را برای سایت خودتان خودکفا کرده، و هم باعث می‌شود که به یک متخصص تبدیل شوید و از این راه نیز کسب درآمد کنید. اما هر چه زمان می‌گذرد گویا صبر و تحمل کاربران را نیز با خود می‌برد؛ به نحوی که این روزها بعضی از تحقیقات ادعا می‌کنند که بیش از نیمی از کاربران بیشتر از 5 دقیقه منتظر لود شدن سایت شما نمی‌مانند. برای شروع پیشنهاد می‌کنیم از طریق این سایت که دوره آزمایشی رایگان نیز ارائه می‌دهد، تست بگیرید و خطاهای فنی سایتتان را پیدا کنید. سپس مشکلات یافت شده را برطرف کنید و از آن به بعد، هر یک هفته یک بار چنین کاری را تکرار کنید. برای بهبود طراحی سایتتان به نحوی که بیشتر با موبایل سازگار باشد، دوراه وجود دارد. این مقاله را بر اساس تجربه، چند پست لینکدین و مقاله‌های ۲ سایت «yellowHEAD» و «Analytico» آماده کردم.

به عنوان مثال در گوگل‌پلی در قسمت پایین عنوان developer name گفته می‌شود اما در اپل‌استور به آن زیرعنوان (subtitle) اطلاق می‌شود. یا به عنوان مثالی دیگر گوگل‌پلی اخیراً در کنار بخش ویدیو و اسکرین‌شات معرفی اپلیکیشن، امکان قرار دادن توضیح صوتی را هم فراهم کرده است، در حالی‌که در مارکت‌های دیگر هنوز این امکان وجود ندارد. از طرفی باید بدانیم که هر یک از اپ‌استور‌ها برای محتوای این اجزا به لحاظ تعداد کاراکتر، حجم و فرمت قوانین و محدودیت‌های خاص خود را دارند. با تمرکز بیشتر بر روی افزایش نصب ارگانیک اپلیکیشن‌ها بخش قابل توجهی از هزینه‌ها نیز کاهش خواهد یافت. با این وجود طبق اعلام گوگل حدود 40 درصد از اپلیکیشن‌ها برای اولین بار در نتیجه جستجوی کاربر در داخل اپ‌استورها دیده و شناخته شده‌اند. این درصد در حالی اعلام شده است که مرکز تحقیقاتی statisca (اینجا) در اواخر سال 2020 تعداد اپلیکیشن‌های موجود در آیتونز اپل و گوگل‌پلی را بیش از 5 میلیون برشمرد و می‌بینیم که این عدد میزان قابل توجهی از نصب‌ها را در برمی‌گیرد.

این برنامه در همه دستگاه ها کار می کند و یکی از راه حل های all-in-one به شمار می رود. پس اگر می‌خواهید بیش از نیمی از مشتری‌های بالقوه‌تان را نادیده نگرفته باشید، واجب است که سایتتان را برای موبایل بهینه کنید. در این مطلب از آکادمی نوین همراه ما باشید تا در 10 دقیقه، مطالبی را در مورد سئوی موبایل بیاموزیم که یک عمر مشتری‌های شما را حفظ می‌کند. در سالیان قبل، گوگل بیشترین توجه خود را معطوف به استفاده‌کنندگان اینترنت از طریق دسکتاپ می‌کرد؛ اما به‌مرور زمان متوجه تغییرات به وجود آمده شد و توجه ویژه‌ای را با ایجاد الگوریتم‌های جدیدی به کاربران گوشی‌های همراه معطوف داشت. یکی از مهم‌ترین مباحث در راهنمای سئو موبایل، نوع طراحی سایت و توجه طراحان به استفاده‌کنندگان اینترنت موبایلی و تفاوت، مزایا و معایب روش‌های طراحی است که به طور مختصر به سه روش برجسته در این حوزه خواهیم پرداخت.

با این حال جالب است بدانید امروزه حجم زیادی از جستجوها در فضای وب با استفاده از گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. در حال حاضر بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بیش از ۵۸% جستجوهای کاربران در این فضا به وسیله موبایل صورت می‌گیرد. این روند با شیب تند صعودی همراه شده است و هم اکنون به صورت روزانه می توانید استفاده افراد در نقاط مختلف جهان از گوشی‌های هوشمند را مشاهده کنید. با توجه به اینکه آینده جستجو بدون تردید به موبایل تعلق دارد، مدیران وب سایت ها به دنبال راهکارهایی برای سئو سایت خود و بهینه سازی آن برای موبایل هستند. یک سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو در تجربه کاربری می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند. گوگل با درک این شرایط، عملکرد شما را نیز مورد پسند قرار می‌دهد و در رتبه بندی سایت ها، این مورد را به خوبی مدنظر قرار خواهد داد.

شما برای دریافت نتیجه بهتر باید لینک دانلودی را در وب سایت خود برای اپلیکیشن بگذارید؛ اپلیکیشن نیز باید به گونه ای طراحی شود که سایر رسانه ها درباره آن حرف بزنند. به پرسش‌های متداول کاربران هم پاسخ دهید؛ این بخش هم فرصتی است برای استفاده از کلمات کلیدی و هم فرصتی برای کم‌کردن ترس مشتری از ضرر و تشویق او به نصب اپلیکیشن. نظر شما در مورد سئو برای دستگاه های موبایل چیست؟ آیا استراتژی سئوی موبایل دارید؟ آیا هیچ سوالی دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید. شما می توانید در وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس مطالب بیشتری در زمینه‌ی بهینه سازی سایت برای موبایل بیابید. کاربران موبایل انتظار دارند که بتوانند به راحتی در سایت حرکت کنند، بدون اینکه دچار سردرگمی شوند. بنابراین باید از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید، لینک ها و دکمه ها باید به وضوح قابل مشاهده باشند و برای لمس راحت باشند.

در حالی‌که  SEO یا سئو به بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و… می‌پردازد و هدف از آن، افزایش ترافیک ورودی وبسایت و البته دریافت نرخ تبدیل بالاتر است. بنابراین هر دو مبحث، با وجود اشتراک‌هایی که در نحوه اجرا دارند کاملا با هم تفاوت دارند. بدون تردید یکی از مهمترین مواردی که کاربران هنگام مراجعه به وب سایت از طریق گوشی‌های هوشمند در نظر می گیرند، بررسی کیفیت مطالب و خوانایی‌ مناسب آنها است. اگر کاربر به محض ورود و مشاهده وب سایت شما نتواند با نظم و خوانایی مطالب مواجه شود، احتمالا در کمترین زمان تصمیم به ترک وبسایت خواهد گرفت. در طرف مقابل گاهی اوقات کاربران با مراجعه به یک وب سایت با شرایطی مواجه می شوند که می توانند خوانایی بالای از مطالب مشاهده کنند. استفاده از تصاویر در مکان مناسب و انتخاب فونت کاربردی برای ارائه محتوا به خوبی می تواند رضایت کاربر را جذب کند.

کیان تجارت در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت، بهینه سازی سایت و غیره فعالیت دارد. کارشناسان حرفه ای وب سایت و اپلیکیشن موبایل این مجموعه روش ها و استراتژی هایی را برای دیده شدن اپلیکیشن شما در مارکت ها و موتورهای جستجوگر ارائه خواهند کرد تا شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید. یکی از فاکتورها مهم که در رتبه بندی سایت تاثیر زیادی دارد سرعت سایت است که این سرعت در نسخه موبایلی سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هست. سرعت بارگذاری صفحات بر اساس الگوریتم های گوگل باید کمتر از یک ثانیه باشد. می توانید برای تست سرعت موبایل از ابزار PageSpeed Insights استفاده نمایید تا با به کارگیری پیشنهادات آن سایت را برای موبایل بهینه کنید. همچنین برای موبایل فرندی کردن سایت و سئو سایت می توان افزونه amp را روی سایت نصب کرد.

در انتهای صفحه نیز اطلاعات کامل developer برنامه و لیستی پیشنهادی از برنامه‌های مشابه یا مرتبط با این اپلیکیشن در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت. با این تفسیر، آیا این به معنا است که صاحبین اپلیکیشن‌ها نیازی به سئوی سایت ندارند؟ خیر. استفاده از QR کدها، این امکان را برای مخاطبانی که از طریق دسکتاپ به سایت شما می آیند فراهم می کند تا با دسترسی آسان بتوانند برنامه شما را بر روی گوشی شان نصب کنند. لینک برنامه پیش از تبدیل بهQR ، باید کوتاه و بهینه سازی شود؛ این لینک ها نباید از 50 کاراکتر بیشتر باشند. برای دریافت نتیجه مطلوب بهتر است از برنامه هایی استفاده کنید که به شما پیشنهاداتی را در زمینه لینک مناسب برای QR می دهند و سپس با استفاده از آنها، لینک خود را آنالیز کنید. صفحه نمایش موبایل کوچک است و بسیاری از کاربران به صفحاتی که کاملا با تصویر پوشانده شده توجهی نمی کند و دوست دارند به سرعت جواب سوال خود را پیدا کنند.

در این بخش به این موضوع پرداخته شده که هزینه سئو ارزان می‌تواند بر اساس فرایند کاری و برندی بسیار در ماه متغیر باشد و همچنین خطرات استفاده از خدمات سئو ارزان بدون دقت و انتخاب نادرست نیز بیان شده است. نصب افزونه AMP روی سایت می تواند سرعت صفحات را تا 4 برابر حالت پیش فرض افزایش دهد. اجرای AMP روی صفحات سایت نسخه موبایل و با هدایت گوگل می تواند موجب لود شدن صفحات با حداکثر سرعت شود. توجه کنید که تمام سایت نیازی به این ابزار ندارند ولی اگر در سایتی این افزونه نصب شود می تواند مزایای بسیاری را برای سایت داشته باشد. به فضای بین متن، دکمه ها و سایر عناصر که در طراحی ایجاد می شود فضای منفی گفه می شود که این فضا در نسخه موبایلی سایت بسیار اهمیت دارد. زیرا عدم وجود این فاصله منجر به روی هم قرار گرفتن عناصر در سایت شده و کاربر را با مشکل مواجه می کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری